Všeobecné obchodné podmienky

Časť A
Úvodné ustanovenia

Článok I
Všeobecné ustanovenia

  1. Spoločnosť STAFF Management, s. r. o., so sídlom Jurečkova 643/20, 702 00 Ostrava, IČO 028 58 720, zapísaná v Obchodnom registri, vedenom Krajským súdom v Ostrave, oddiel C, vložka 58689 (ďalej len „Prevádzkovateľ" alebo aj ako „Dodávateľ"), je prevádzkovateľom internetovej stránky www.staffmanagement.eu poskytovateľom ďalších služieb na adrese www.staffmanagement.eu, (ďalej len „webová stránka STM) resp. na iných webových stránkach (ďalej len „Webové stránky") a ako jediná je oprávnená k poskytovaniu a predaju služieb prostredníctvom uvedených Webových stránok.
  2. Prevádzkovateľ vydáva tieto Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti STAFF Management, spol. s r.o. (ďalej len „VOP"), ktoré upravujú niektoré práva a povinnosti Prevádzkovateľa a tretích osôb pri poskytovaní a využívaní služieb Prevádzkovateľa. VOP sú taktiež neoddeliteľnou súčasťou zmluvy uzavretej medzi Prevádzkovateľom a Klientom a sú zverejnené a dostupné v písomnej forme v mieste sídla Prevádzkovateľa a v elektronickej forme na adrese www.staffmanagement.eu.
  3. VOP sú záväzné pre všetkých používateľov Služieb Prevádzkovateľa a vychádzajú zo všeobecne záväzných právnych predpisov platných v Slovenskej republike, ako napríklad Obchodný zákonník, Občiansky zákonník a medzinárodných zmlúv, resp. dohôd a zvyklostí.
  4. Všetky právne vzťahy, ktoré nie sú riešené vo VOP, objednávke alebo zmluve medzi Dodávateľom a Objednávateľom resp. Klientom sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákona č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov, zákona č. 618/2003 Z.z. o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon).

Článok II Výklad pojmov

  1. Nasledovné pojmy pre účely VOP a pre vznik, zmenu a zánik právneho vzťahu medzi Prevádzkovateľom a Klientom sa interpretujú nasledovným spôsobom:

    Služby sú služby poskytované Prevádzkovateľom na Webových stránkach, ktorých rozsah a/alebo špecifikácia závisí od aktuálnej ponuky uvedenej v cenníku prevádzkovateľa. Služby môžu byť Prevádzkovateľom ponúkané ako individuálne alebo v rámci tzv. balíkov služieb. Služby sa delia na Služby poskytované Klientom a na Služby poskytované Záujemcom o prácu. Rozsah a druh Služieb poskytovaných Klientom je uvedený v Objednávke a/alebo v Zmluve.

    Objednávateľ alebo Klient je fyzická alebo právnická osoba objednávajúca si Služby za odplatu, ak nie je v Zmluve a/alebo Objednávke uvedené inak.

    Pracovná ponuka je ponuka Klienta na prácu, resp. pracovnú pozíciu zverejnená na Webových stránkach.

    Krátkodobá brigáda je ponuka Klienta na prácu vykonávanú formou brigády zverejnená na Webových stránkach, pričom trvanie krátkodobej brigády v priebehu posledných dvoch mesiacov nesmie prekročiť 30 kalendárnych dní a je vykonávaná výlučne na základe dohody o vykonaní práce, dohody o pracovnej činnosti alebo dohody o brigádnickej práci študentov,

    Záujemca o prácu je fyzická osoba, ktorá hľadá prácu s využitím Služieb Prevádzkovateľa.

    Životopis je zhrnutie údajov o Záujemcovi o prácu, ktoré vyplnil na Webových stránkach alebo vo forme životopisu alebo na tlačenom formulári doručenom Prevádzkovateľovi.

    Životopis v obmedzenom rozsahu je Životopis, v ktorom nie je uvedené meno a priezvisko Záujemcu o prácu a jeho kontaktné údaje (adresa, telefonický kontakt, e-mailová adresa) pre účely prístupu do databázy životopisov v obmedzenom rozsahu.

    Konto užívateľa predstavuje možnosť klienta využívať Služby poskytované prevádzkovateľom, vzniká na základe registrácie Klienta na Webových stránkach prostredníctvom vyplnenia registračného formulára, ak nie je pri konkrétnej Službe výslovne uvedené inak.

    Písomná objednávka je objednávka Služieb, vyplnená resp. zadaná Objednávateľom a akceptovaná Prevádzkovateľom, ktorá má formu a obsahové náležitosti stanovené Prevádzkovateľom. Objednávka je vyplnená priamo na Webových stránkach resp. na základe žiadosti Objednávateľa môže byť zadaná aj prostredníctvom obchodného zástupcu Prevádzkovateľa ako telefonická objednávka alebo vyplnená a písomne poslaná na adresu Prevádzkovateľa.

    Telefonická Objednávka je objednávka Služieb, zadaná prostredníctvom obchodného zástupcu Prevádzkovateľa, na základe žiadosti Objednávateľa. Pri telefonickej objednávke sa vyžaduje identifikácia Objednávateľa.

    Zmluva je zmluva uzavretá medzi Prevádzkovateľom a Objednávateľom, na základe ktorej Prevádzkovateľ poskytuje Objednávateľovi Služby; neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy, ak Zmluva neurčuje niečo iné, sú VOP a Objednávka. Zmluva sa uzatvára ústnou formou. Podmienky uzavretia zmluvy sú uvedené v Objednávke a VOP. V zmysle § 272 ods. 1 zákona č. 513/1991 zmluva sa uzatvára v písomnej forme, ak aspoň jeden zo zmluvných strán pred vznikom zmluvného vzťahu prejaví svoju vôľu zmluvu uzavrieť v písomnej forme.

    Platnosť a účinnosť zmluvy je deň potvrdenia objednávky Prevádzkovateľom resp. deň jej podpisu ak sa zmluva uzatvára v písomnej forme.

    Zmluvné strany sú Prevádzkovateľ a Klient.

    Cenník je cenník Služieb poskytovaných Prevádzkovateľom, tvorí neoddeliteľnú časť VOP a zmluvy, ak v zmluve nie je dohodnuté inak.

    Obchodný zákonník je zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.

    Občiansky zákonník je zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení.

    Zákon o ochrane osobných údajov je zákon č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov v platnom znení.

    Autorský zákon je zákon č. 618/2003 Z.z. o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom v platnom znení.

  2. Ak niektoré pojmy definované vo VOP budú mať v Zmluve a/alebo Objednávke definovaný iný význam, budú vykladané v súlade s ich definíciou uvedenou v Zmluve a/alebo Objednávke.

Časť B
Služby poskytované Záujemcom o prácu

Článok III
Služby pre Záujemcov o prácu

  1. Služby, ktoré Prevádzkovateľ poskytuje Záujemcom o prácu, sú bezplatné. Medzi Služby poskytované Záujemcom o prácu patrí najmä technická pomoc Prevádzkovateľa pri vyhľadaní pracovnej príležitosti formou sprístupnenia údajov týkajúcich sa Záujemcov o prácu svojim Klientom na Webových stránkach a prípadné doplnkové Služby.
  2. Prevádzkovateľ pomáha Záujemcom o prácu vyhľadať pracovnú príležitosť nasledovnými spôsobmi:
    1. Záujemca o prácu má možnosť prezerať a vyhľadávať Pracovné ponuky a/alebo Krátkodobé brigády podľa vybraných kritérií,
    2. Záujemca o prácu má možnosť vytvoriť si na Webových stránkach automatického agenta pre Pracovné ponuky, ktorý mu bude prostredníctvom e-mailu posielať všetky Pracovné ponuky zodpovedajúce určeným kritériám; na vytvorenie automatického agenta pre Pracovné ponuky sa vyžaduje registrácia Záujemcu o prácu na Webových stránkach,
    3. Záujemca o prácu má možnosť pridať Životopis do databázy Prevádzkovateľa prostredníctvom vyplnenia údajov na Webových stránkach alebo prostredníctvom tlačeného formulára doručeného Prevádzkovateľovi; na pridanie Životopisu do databázy Prevádzkovateľa sa vyžaduje registrácia Záujemcu o prácu na Webových stránkach.
  3. Registrácia Záujemcu o prácu. Záujemca o prácu sa registruje na Webových stránkach prostredníctvom vyplnenia hesla a kontaktnej e-mailovej adresy, na ktorú má Prevádzkovateľ v súlade s ustanovením § 62 zákona č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách v platnom znení možnosť zasielať informácie o nových dostupných službách Prevádzkovateľa. Registrácia Záujemcu o prácu sa vyžaduje k využívaniu niektorých Služieb. Registrovaní Záujemcovia o prácu majú tiež možnosť využívať zdarma niektoré doplnkové Služby na Webových stránkach, ktorých rozsah závisí od aktuálnej ponuky. Ak bude súčasťou týchto doplnkových Služieb poskytovaných Záujemcom o prácu akýkoľvek druh poradenstva, všetky informácie poskytnuté Prevádzkovateľom v rámci tohto poradenstva sú iba orientačné a nezáväzné a v žiadnom prípade nezakladajú zodpovednosť Prevádzkovateľa za úplnosť, vhodnosť a správnosť poskytnutých informácií. Pri vybraných službách môže byť registrácia Záujemcu o prácu vykonaná iba vyplnením kontaktnej e-mailovej adresy, na ktorú bude Záujemcovi o prácu zaslané vygenerované heslo, prostredníctvom ktorého sa bude Záujemca o prácu prihlasovať do svojho konta na Webových stránkach; ustanovenie tohto bodu 3 platí primerane aj pre tento spôsob registrácie.
  4. Záujemca o prácu môže kedykoľvek zrušiť svoju registráciu zaslaním e-mailovej správy Prevádzkovateľovi s vyjadrením jeho vôle zrušiť registráciu.

Článok IV
Evidencia Záujemcov o prácu

  1. Prevádzkovateľ eviduje Záujemcov o prácu v databáze vo forme Životopisu. Údaje o Záujemcoch o prácu zahŕňajú minimálne určenie pohlavia najmä pre účely štatistického spracovania, uvedenie aspoň jedného kontaktného údaju (e-mail, telefón, adresa), najvyššie dosiahnuté vzdelanie, určenie pracovnej oblasti a pracovnej pozície, o ktorú má záujem, určenie lokality, v ktorej hľadá prácu, požadovaný druh pracovného pomeru a dobu sprístupnenia údajov zo Životopisu na Webových stránkach. Uvedenie ďalších údajov v Životopise je na výlučnom rozhodnutí dotknutého Záujemcu o prácu a Prevádzkovateľ uvedenie ďalších údajov nepožaduje. Prevádzkovateľ v žiadnom prípade neeviduje rodné čísla Záujemcov o prácu a ani žiadne ďalšie údaje spadajúce do osobitnej kategórie definovanej v ustanovení § 8 Zákona o ochrane osobných údajov. Údaje týkajúce sa Záujemcov o prácu Prevádzkovateľ eviduje výlučne za účelom poskytnutia pomoci pri vyhľadaní pracovnej príležitosti formou sprístupnenia údajov týkajúcich sa Záujemcov o prácu svojim Klientom na Webových stránkach. Prevádzkovateľ nevykonáva okrem uvedeného žiadne iné operácie s údajmi týkajúcimi sa Záujemcov o prácu; práva a povinnosti Prevádzkovateľa vyplývajúce z príslušných právnych predpisov a/alebo na základe príslušných právnych predpisov vydaných nariadení a/alebo rozhodnutí príslušných orgánov a/alebo inštitúcií tým však nie sú dotknuté.
  2. Pri evidencii Záujemcov o prácu Prevádzkovateľ dodržiava ustanovenia príslušných právnych predpisov, najmä Zákona o ochrane osobných údajov.
  3. Vytvorením Životopisu na Webových stránkach alebo vyplnením a zaslaním tlačeného formulára Záujemca o prácu vyhlasuje, že všetky ním uvedené údaje sú pravdivé a súhlasí bez výhrad, aby tieto údaje boli sprístupnené prostredníctvom počítačovej siete Internet počas zvolenej doby. Po ukončení tejto doby budú údaje neprístupné a budú uschované v databáze Prevádzkovateľa pre prípad budúcej aktualizácie po dobu maximálne 3 rokov. Po tomto období budú údaje z databázy Prevádzkovateľa vymazané. Záujemca o prácu môže kedykoľvek požiadať Prevádzkovateľa o oznámenie údajov, ktoré o ňom Prevádzkovateľ eviduje, a môže požiadať o vymazanie svojich údajov z databázy Prevádzkovateľa zaslaním e-mailovej správy Prevádzkovateľovi s vyjadrením jeho vôle vymazať evidované údaje.
  4. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo upraviť Životopis tak, aby bol v súlade so zvyklosťami a zaužívanými postupmi pre vyplnenie formulárov. Prevádzkovateľ si tiež vyhradzuje právo nesprístupniť alebo vymazať z databázy Životopis, ktorý obsahuje výlučne také údaje, ktoré podľa názoru Prevádzkovateľa nie sú dostatočné pre účely jeho sprístupnenia (napr. príliš všeobecné údaje bez vypovedacej hodnoty), resp. Životopis, ktorý podľa názoru Prevádzkovateľa obsahuje nezmyselné alebo nereálne údaje (napr. ak nesúvisia s hľadaním práce, ak obsahujú rôzne politické alebo iné názory, ak obsahujú vulgarizmy a pod.). O rozhodnutí upraviť, nesprístupniť alebo vymazať Životopis podľa tohto odseku Prevádzkovateľ spravidla vopred informuje Záujemcu o prácu, ktorého sa predmetný Životopis týka.

Článok V
Trvanie Zmluvy, zmena a zánik zmluvného vzťahu

  1. Zmluvný vzťah sa uzatvára na dobu určitú v trvaní objednanej služby podľa cenníka, účinnosťou odo dňa potvrdenia objednávky Prevádzkovateľom resp. odo dňa podpisu zmluvy oprávnenými zástupcami oboch Zmluvných strán, ak sa zmluva uzatvára v písomnej forme.
  2. Ak v Zmluve nie je uvedené inak, Zmluvu je možné pred uplynutím doby jej platnosti ukončiť:
    1. písomnou dohodou Zmluvných strán,
    2. písomnou výpoveďou v prípade, ak sa zmluva uzatvára na dobu neurčitú ktorejkoľvek zo Zmluvných strán aj bez uvedenia dôvodu s mesačnou výpovednou dobou, ktorá začína plynúť od prvého dňa nasledujúceho kalendárneho mesiaca po doručení písomnej výpovede,
    3. odstúpením od Zmluvy ktoroukoľvek zo Zmluvných strán, ak druhá Zmluvná strana poruší svoje povinnosti podľa Zmluvy podstatným spôsobom najmä podľa čl. VIII ods. 6 a 7 VOP,
    4. na základe písomného prejavu vôle objednávateľa, ktorá musí byť doručená prevádzkovateľovi pred poskytnutím objednanej služby.
  3. Písomná výpoveď, resp. písomné oznámenie o odstúpení od Zmluvy musí byť doručené druhej Zmluvnej strane na jej adresu uvedenú v Zmluve, resp. na inú adresu tejto Zmluvnej strany, ktorú táto Zmluvná strana písomne oznámi druhej Zmluvnej strane.
  4. Ak Klient z akéhokoľvek dôvodu zruší už zverejnenú Pracovnú ponuku, Prevádzkovateľ je oprávnený takúto Pracovnú ponuku ďalej nezverejňovať; v takomto prípade klientovi nevznikne nárok na vrátenie pomernej časti dohodnutej ceny.
  5. Ak zmluva zanikne odstúpením Prevádzkovateľa od Zmluvy z dôvodu porušenia povinností objednávateľa, objednávateľovi nevznikne nárok na vrátenie dohodnutej ceny. Nárok na vrátenie dohodnutej ceny alebo jej časti Objednávateľovi tiež nevznikne v prípade odmietnutia jeho prístupu do databázy Životopisov v obmedzenom rozsahu a/alebo databázy Životopisov z dôvodu porušenia ustanovenia VOP upravujúce pravidlá využívania databázy Životopisov v obmedzenom rozsahu a/alebo databázy Životopisov najmä ustanovenia podľa čl. VIII ods. 6 a 7 VOP. Nárok na vrátenie dohodnutej ceny alebo jej časti Objednávateľovi nevznikne ani v prípade zrušenia zverejnenej pracovnej ponuky Objednávateľom.
  6. Klient je oprávnený so súhlasom a na základe vzájomnej dohody s Prevádzkovateľom zmeniť Objednávku; Požiadavka Klienta na skrátenie doby zverejnenia Pracovnej ponuky, ak už táto bola na Webových stránkach zverejnená, je zmenou zmluvných podmienok, na ktorú je v súlade s článkom XII ods. 3 VOP potrebný súhlas oboch Zmluvných strán. Prevádzkovateľ je oprávnený zmenu Objednávky podmieniť úhradou administratívneho poplatku.
  7. Ak zmluva zanikne bez využitia v zmluve dohodnutých služieb, Objednávateľovi nevznikne nárok na vrátenie dohodnutej ceny. V zmluve dohodnuté Služby nie je možné bez súhlasu Prevádzkovateľa prenášať do nového zmluvného vzťahu resp. využívať po skončení v zmluve dohodnutom období poskytovania Služieb. Objednávateľovi vznikne nárok na vrátenie dohodnutej ceny iba v prípade ukončenia zmluvného vzťahu ešte pred začatím využívania v zmluve dohodnutých Služieb. Za nevyčerpané služby Prevádzkovateľ nezodpovedá.
  8. Prevádzkovateľ vracia Klientom peňažné čiastky iba v prípade, ak sú v jednotlivom prípade vyššie ako 0,50 EUR.

Časť C
Spoločné a záverečné ustanovenia

Článok VI
Obmedzenie zodpovednosti Prevádzkovateľa

  1. Prevádzkovateľ nie je zodpovedný za akékoľvek priame či nepriame škody spôsobené poskytnutím údajov z databázy Životopisov v obmedzenom rozsahu a/alebo Životopisov svojim Klientom. Prevádzkovateľ nie je zodpovedný za akékoľvek priame či nepriame škody spôsobené zverejnením Pracovných ponúk a/alebo Krátkodobých brigád na webovej stránke STM.
  2. Prevádzkovateľ nezodpovedá za obsahovú časť zverejnených Pracovných ponúk a/alebo Krátkodobých brigád a ani akýchkoľvek iných oznámení uverejnených na Webových stránkach Objednávateľmi, Záujemcami o prácu alebo akýmikoľvek inými osobami a ani za ich gramatickú správnosť a ani za pravdivosť a aktuálnosť údajov uvedených v databáze Životopisov v obmedzenom rozsahu a/alebo Životopisov.
  3. Prevádzkovateľ negarantuje Záujemcom o prácu nájdenie vhodnej pracovnej príležitosti a ani trvanie pracovného alebo obdobného pomeru. Prevádzkovateľ negarantuje Klientom nájdenie vhodného kandidáta na obsadenie pracovnej pozície a jeho zotrvanie v pracovnom alebo obdobnom pomere.
  4. Prevádzkovateľ nezodpovedá za správnosť a úplnosť informácií umiestnených na Webových stránkach a neposkytuje žiadnu záruku pri používaní takých informácií na príslušný účel.
  5. Prevádzkovateľ nezodpovedá za škodu, ktorá môže používateľom alebo tretím osobám vzniknúť používaním Webových stránok, vrátane ušlého zisku alebo straty akýchkoľvek dát.
  6. Činnosťou Prevádzkovateľa nie je činnosť sprostredkovania zamestnania za úhradu podľa zákona č. 5/2004 Z.z. o službách zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.

Článok VII
Spoločné ustanovenia

  1. Akékoľvek spory, ktoré vzniknú medzi Zmluvnými stranami, sa Zmluvné strany zaväzujú riešiť prednostne vzájomným rokovaním s cieľom vyriešiť spor dohodou. V prípade, ak sa Zmluvným stranám nepodarí dosiahnuť v predmete sporu dohodu, je ktorákoľvek zo Zmluvných strán oprávnená obrátiť sa s návrhom na riešenie sporu na vecne a miestne príslušný súd v Slovenskej republike.
  2. Všetky oznámenia a ďalšie úkony vrátane právnych úkonov, ktoré majú byť podľa Zmluvy alebo príslušných právnych predpisov urobené písomne alebo budú urobené písomne, sa budú doručovať druhej Zmluvnej strane osobne, kuriérskou službou alebo poštou na poslednú známu adresu tejto Zmluvnej strany. Zmluvné strany sa dohodli, že zásielka sa považuje za doručenú aj v prípade, ak adresát odmietne prevziať zásielku, a to dňom jej odmietnutia, alebo ak sa zásielka vráti odosielateľovi z akéhokoľvek dôvodu ako nedoručená, a to dňom jej vrátenia odosielateľovi.
  3. V zmysle § 62 zákona číslo 351/2011 Z.z. klient resp. záujemca o prácu súhlasí s využívaním elektronického kontaktu ním uvedeného v konte klienta, resp. záujemcu o prácu za účelom poskytnutia obchodných ponúk a reklamných materiálov týkajúcich sa výrobkov a služieb STAFF Management, s.r. o., ako aj výrobkov a produktov tretích subjektov.

Článok VIII
Rozhodcovská doložka

  1. Zmluvné strany sa v zmysle ustanovenia § 3 zákona č. 244/2002 dohodli, že všetky spory, ktoré vznikli alebo v budúcnosti vzniknú z tejto zmluvy, alebo v súvislosti s touto zmluvou, vrátane sporov o platnosť, výklad a zánik tejto zmluvy, ako aj spory, ktoré medzi nimi vznikli alebo vzniknú z právnych vzťahov vzniknutých na základe skôr uzatvorených dohôd alebo zmlúv, alebo z právnych vzťahov súvisiacich s týmito dohodami alebo zmluvami, vrátane sporov o platnosť, výklad a zánik týchto dohôd alebo zmlúv sa budú rozhodovať v rozhodcovskom konaní v súlade so zákonom 244/2002 Z.z. pred Stálym rozhodcovským súdom European Court of Arbitration, zriadeným pri právnickej osobe IUSTITIA OMNIBUS, s.r.o., IČO : 44 933 401, so sídlom : Hodžova 8, 010 01 Žilina (zriadenie uverejnené v Obchodnom vestníku č. 129C/2010), a to za podmienok a podľa pravidiel vymedzených Štatútom Stáleho rozhodcovského súdu European Court of Arbitration a jeho Rokovacím poriadkom a to pred jediným rozhodcom menovaným Predsedníctvom Stáleho rozhodcovského súdu European Court of Arbitration a to zo zoznamu rozhodcov na Stálom rozhodcovskom súde European Court of Arbitration. Zmluvné strany sa zaväzujú rozhodcovskému rozhodnutiu vydanému v rozhodcovskom konaní podriadiť s tým, že rozhodnutie pre zmluvné strany je konečné a záväzné.

Článok IX
Záverečné ustanovenia

  1. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zmenu a dopĺňanie VOP, pričom o zmenách bezodkladne informuje Klientov formou zverejnenia zmien na Webových stránkach s uvedením dátumu, od ktorého tieto zmeny nadobúdajú platnosť. Nadobudnutím platnosti nových VOP strácajú platnosť pôvodné VOP.
  2. Zmluva môže byť zmenená alebo doplnená len na základe súhlasu oboch Zmluvných strán
  3. Zmluvné strany sa zaväzujú neposkytovať informácie, získané v rámci vzájomnej spolupráce, tretím osobám. Prevádzkovateľ sa zaväzuje, že on a jeho oprávnené osoby, ktoré pri výkone svojej práce prichádzajú do styku s osobnými údajmi Objednávateľa a/alebo Záujemcov o prácu, budú zachovávať mlčanlivosť o nich podľa Zákona o ochrane osobných údajov, a nevyužijú ich pre osobnú potrebu a sprístupnenie tretím osobám bez súhlasu dotknutej osoby. Ustanovením tohto odseku nie sú dotknuté povinnosti vyplývajúce z príslušných právnych predpisov a/alebo rozhodnutí dotknutých orgánov.
  4. Všetky vzťahy neupravené v Zmluve a/alebo VOP sa riadia platnými právnymi predpismi SR.
  5. V prípade, ak sa niektoré ustanovenia Zmluvy a/alebo VOP stanú celkom alebo sčasti neplatné, neúčinné alebo nevykonateľné, nie je tým dotknutá platnosť a účinnosť ostatných ustanovení. Zmluvné strany sa zaväzujú takéto neplatné, neúčinné alebo nevykonateľné ustanovenie nahradiť ustanovením novým a to takým, ktoré sa svojím zmyslom a účelom blíži nahradzovanému ustanoveniu a zmluvnej vôli, ktorú v ňom Zmluvné strany prejavili. Do doby dosiahnutia dohody sa namiesto takýchto neplatných, neúčinných a nevykonateľných ustanovení použijú ustanovenia príslušných právnych predpisov.
  6. Odchýlne ustanovenia Zmluvy majú prednosť pred VOP. Pôsobnosť VOP alebo ich časti možno vylúčiť iba písomnou dohodou Zmluvných strán v Zmluve.
  7. Tieto VOP nadobúdajú platnosť dňa 1.9.2015.